EGYEBEK
|
MEGJEGYZÉSEK
Megjegyzések, gondolatok a szimulációkhoz.
Berendezések A programban előforduló berendezések:
- jelző berendezés, vagy az se [JLZ]:
(a forgalmat lebonyolító szolgálati helyek egymástól függetlenül/ellenőrizetlenül végzik a munkájukat)
- helyszíni állítású, le nem zárható váltók, kézi jelzéssel vagy alak/fény jelzőkkel
- helyszíni állítású, lezárható váltók kulcsszekrénnyel, kézi jelzéssel vagy alak/fény jelzőkkel
- mechanikus berendezések:
(általában többközpontos kialakítás, legalább a váltók helyes állása a berendezéssel ellenőrizhető, különböző rendszerű készülékek (állító, rendelkező) előfordulhatnak egy-egy állomáson belül)
- kulcsos berendezések:
(helyszíni állítású lezárható váltók, egy/több központ, külön (függő/független) jelző berendezés)
- elzáró [KE]
- azonosító [KA]
- rögzítő [KR]
- polacsek [P]
- siemens & halske:
(készülékek között blokk függés, vonóvezetékes váltók, a jelzőberendezés már része a berendezésnek)
- "classic" [SH]
(alak jelzők)
- fényjelzős SH [FSH]
(integra/dominó pultok jelzőkezeléshez, visszajelentéshez)
- fényjelzős mechanika [FM]
(készülékek között jelfogós függés, vonóvezetékes váltók)
- VES (VES)
(készülékek között jelfogós függés, elektrodinamikus váltók)
- jelfogós berendezések:
(egyközpontos, jelfogós automatikák, nem dominós kezelőfelület)
- szovjet kisállomási [ECM]
- szovjet nagyállomási [MRC]
- NDK-s jelfogós [WSSB] (kezelőfelület ILTIS)
- integra [INT]
- dominók:
(egyközpontos, egységesített, jelfogós automatikák)
- Alcatel KSW 90 [KSW]
- dominó 55 [D55] (egyszerűsített D55 is)
- dominó 67 [D67]
- KisÁllomási 69 [KA69]
- dominó 70 [D70] (D70V is)
- elektronikus berendezések (kezelő felületek):
(számítógépes logika, számítógépes kezelőfelület)
- ELPULT-D55 [ELP]
(csak kezelőfelület, logika D55)
- AKF - Elektra 1,2 [E1, E2]
- EBO - Elektra 1 [E1]
- EBO2 - Elektra 2 [E2]
- ILTIS R54 - SIMIS IS, C [SIS]
- egyéb berendezések:
- egyedi építésű/rendszerű berendezések
- gurítódombi berendezések
- vonali berendezések
(ezek önálló berendezésként ritkán jelennek meg, kezelő/visszajelentő részeik legtöbbször bele vannak építve az adott állomás berendezéseibe)
Megjegyzés: ez a csoportosítás a különböző berendezések kezelése, "kezelő felületek" kialakítása szerint értendő. A "valóságban" más szempontok alapján osztályozzák a biztosítóberendezéseket.
Külsőtér Kialakítása szükségszerű volt: a foglaltság ellenőrzés nélküli berendezések kezelése nem az igazi nélküle. Aztán eléggé belejöttem, ha lehet végül mindenhol lesz.
Bár az "infrastruktúra" jelképesre sikerült, az állomások felismerhetőek. Ugyanakkor a vonatok némileg illúzió rombolók, nem tekintendők véglegesnek.
Vágányzáró sorompók még nincsennek (ahol látható mégis, ott fixen be van rajzolva a háttérbe).
Épületek: először fix tipusépületekkel próbálkoztam (ez sok helyen elég is), de közben kiderült nem annyira vészes "3D"-ben megrajzolni egy-egy jellegzetesebb épületet.
Minden tereptárgy vagy szemből, vagy hátúlról látszódik (egy-egy jelző oldalról nem túl érdekes), ez a legtöbb esetben elmegy, de a sorompók eléggé suták így.
(A grafikus játékok őskorában "hamis izometrikus nézet sprite-okkal" volt az elnevezése ennek a technikának.)
Önműködő szolgálati helyek Persze az az igazi, ha az ember maga kezeli a berendezéseket, de olykor nem árt egy kis segítség. A több központos állomásokon akár központonként kapcsolható az ember/gép kezelő.
A gépi kezelő jóval nagyobb "vonatsűrűséget" tud kezelni, mint egy ember!
Már ahol működik... A legtöbb helyen ugyanis nem, ahol működik ott is csak néhány vágányúthoz ragaszkodik a program.
Vonatok A vonatok haladnak vagy állnak.
Megállj állású jelzőnel, vagy kézi jelzésnél megállnak. Innen csak a jelzés megváltozására indulnak tovább.
(Téves jelzőállítás után kb 5 másodperc van a jelzőt visszavenni mielőt nekivágna a menet (ez lehet kicsit kevés).)
Amennyiben foglalt szakaszra érkeznének szintén megállnak, de az elöttük lévő szakasz szabadulása esetén tovább indulnak (folyamatosan próbálkoznak az indulással).
|